Haarkleuring meets textielkleuring
 

 

De wereld van haarkleuring evolueert voortdurend en is zo fascinerend dat we telkens weer verbaasd zijn over wat we nu weer zijn te weten gekomen. Dit keer laten we Caroline Prost, Marketing Manager L’Oréal Professionnel, Yannick Massin, Keune Education Manager Vlaanderen, Natasja Keijzer, creatieve director KIS/L’ANZA Benelux en Wouter Laleman, zaakvoerder Carin Haircosmetics aan het woord.

Heeft u cijfers aangaande het marktaandeel van haarkleuringen in de kappersmarkt?

Yannick Massin: “Bijna zeventig procent van alle behandelingen in een kapsalon vraagt om kleurkennis. Wanneer we de aankopen van salons analyseren, zien we dat vijftig procent bestaat uit kleurproducten. Hiervan wordt gemiddeld vijftien procent ingenomen door semi-permanente kleuring en zeven procent door direct paint.”

Wouter Laleman: “Carin Haircosmetics haalt twintig tot vijfentwintig procent van zijn zakencijfer uit de verkoop van haarkleuring. Deze cijfers tonen duidelijk aan dat haarkleuring het belangrijkste productengamma is in ons assortiment. Ongeveer twee van de tien verkochte tubes komen uit het ammoniakvrije Luméa gamma.”

Welke zijn volgens u de nieuwste trends inzake haarkleur?

Yannick Massin: “In het verleden waren de trends in onze branche zeer uitgesproken. Denk maar aan de jaren zestig met die typische getoupeerde en opgestoken haren; de seventies waarbij het allemaal net iets vlotter mocht en hoofdbanden en vogue waren; de eighties waarbij de wafeltang rijkelijk werd gehanteerd, ...

Leer meer