Tiffany Duccini, de wereld is een dorp

We maken voor het eerst kennis met Tiffany Duccini, Marketing Manager - Revlon Professional BeNeLux, nieuwkomer in de kapperswereld. De gelegenheid voor een verfrissend én verhelderend gesprek met een Europese wereldburger met Zwitserse roots.

In zekere zin verzamelt Tiffany alle goede eigenschappen van elk land en elke opleiding die ze heeft bezocht en doorlopen. Met haar Zwitserse roots is ze zeer nauwkeurig en mede dankzij haar Nederlands Italiaanse ouders weet ze esthetiek op een heel ‘mooie’ manier met een zekere zuinigheid te verenigen.

Vrij jong trekt ze naar het Zuiden en is ze actief in de recycling industrie, schaaft haar talen bij en rondt haar master in marketing af in Sidney.

Hoe bent u in de kapperswereld terecht gekomen? U bent actief geweest in de telecom sector en meer bepaald internationale business.

Tiffany Duccini “Inderdaad, waarna ik nog zo’n 5 jaar naar de ‘nieuwe landen’ trok om vervolgens helemaal op te gaan in de koffie met Douwe Egberts. Daar was ik verantwoordelijk voor professionele producten en branding concepten, voor de horeca dus. Ik stond aan de wieg van de nieuwste story telling, wat voor een merk als Douwe Egberts - opgericht in 1753 in Friesland - een nieuwe start betekende. Als men al zo lang in de markt actief is, moet men hard zijn best doen om relevant te blijven, om zich te onderscheiden, een manier vinden om een nieuw concept neer te zetten. Dat heb ik ontwikkeld. Zonder je roots te loochenen een nieuw verhaal vertellen. Dit geldt enigszins ook voor Revlon vandaag - met een rijke historie - maar zich moet blijven vernieuwen om relevant te zijn.“

Leer meer